Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

10Mila 2026

CD  2025-08-25 14:44
Allt om 10Mila 2026!

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Pög 2026-05-02 11:27 #221
HSHSHSHSHSHS KOMMER ATT VINNA ÄNTLIGEN FAR TIOMILA HEM IGEN TILL FINLAND!!!!!
Frågan 2026-05-02 11:02 #219

Svar till inlägg av Nydalen?, 2026-05-02 10:29:

Oj, de har tappat två av sina bästa.
Nydalen? 2026-05-02 10:29 #218
Ser ingen Langedal Breivik i Nydalens laguppställning på eventor. Har han blivit sjuk?
Ingen har nytta av oss 2026-05-02 10:21 #217

Svar till inlägg av avh, 2026-05-02 09:37:

Så länge ingen tjänar pengar på oss så kommer det inte att skrivas.
Jiiwee 2026-05-02 10:08 #216
Kåre lag 3 etapp 9.
Vart är 2026-05-02 09:37 #215

Svar till inlägg av Dys, 2026-05-01 14:45:

Tim Lundberg?
avh 2026-05-02 09:37 #214
Det är ju rent fantastiskt: DN, som ju nästan aldrig uppmärksammar orientering, har en artikel om Hector. Det var decennier sedan det skrevs ordentligt i Stockholms lokaltidning.
xerxes1 2026-05-02 08:25 #213
Jag har aldrig fattat varför klubben som arrangerar heter SOL Tranås. Nu fattar jag - det måste ha med dagens väder att göra.
SN 2026-05-02 07:19 #212

Svar till inlägg av Ojj, 2026-05-01 22:29:

Tuna tar 7-8 minuter på alla andra lag från och med str6, frågan är hur långt man är efter på de första 5 sträckorna.
Bole 2026-05-02 06:41 #211

Svar till inlägg av Akaa, 2026-05-01 09:31:

Han springer for sin hjemmeklubb i Oslo, Heming.
PS 2026-05-01 23:42 #210

Svar till inlägg av Drömgräns, 2026-05-01 22:55:

Ah, vågar man hoppas på en sväng upp på Trollberget ända nere från bäcken. Vore ett bra sätt att slå sönder klungor med tanke på att det nog skiljer en hel del i syreupptagningsförmåga bland löparna på de där sträckorna. Sedan är det ju i så fall inte alls säkert att de som går loss är före dem som tappar där in i mål :-)
Drömgräns 2026-05-01 22:55 #209
Ser att korta nattsträckorna slår (mar)drömgränsen 5% stigning. Bra det!
Ojj 2026-05-01 22:29 #208
Tinas lag känns inte alls som en självklar seger. Finska lagen känns nästan starkare.
TG 2026-05-01 22:12 #207
Saknar en del löpare i Hagabys herrlag. De brukar ju kunna sätta färg på stafetten. Synd,
Tuna damer 2026-05-01 22:11 #206
Tove på 3:e. Kommer att gå undan.
Tuna herr 2026-05-01 22:09 #205
Henrik Johannesson på sista. Kanske lite överraskande. Å andra sidan har han börjat säsongen bra och han har visat tidigare ATG han är en grym stafettlöpare.
Å andra sidan 2026-05-01 21:48 #204

Svar till inlägg av Nollkoll?, 2026-05-01 20:22:

Så kommer inte HS och IKNV göra en toppinsats på 4 str själva…
Nollkoll? 2026-05-01 20:22 #203
Känslan är att det kan vara större spridning än senaste 2 åren efter 3:e. Dels aningen längre och dels en del med riktigt vassa löpare på sträcka 3. Bland mina förväntade topp 10 tycker jag det skiljer mer än tidigare hur fram- respektive baktunga lagen är. Exempelvis Ikalisteen och Helsingin har ju riktigt starkt på sträcka 3. Tror fler lag än tidigare år kan få svårt vara med på rätt plats på (efter) långa natten.
Tätade 2026-05-01 20:16 #202

Svar till inlägg av juk, 2026-05-01 19:05:

Han tätade ju en 4 min lucka i fjol så litet glapp kan de kanske klara
Nja 2026-05-01 19:34 #201

Svar till inlägg av Jonas78.1, 2026-05-01 19:09:

Jag tror att du är ute en dag för tidigt
Nja 2026-05-01 19:33 #200

Svar till inlägg av 100-åringen, 2026-05-01 18:22:

Startlistan uppdateras bara sporadiskt. För Tiomila och alla andra stafetter är det anmälningskistan man ska kolla på för att se laguppställningar, inte startlistan
Jonas78.1 2026-05-01 19:09 #199
Någon som får resultatet i webbläsaren att funka?
juk 2026-05-01 19:05 #198

Svar till inlägg av Dys, 2026-05-01 14:45:

Spännande med 18 åring på tredje sträckan. Får se om det leder till att Eskil tappar hänget ut på långa natten
100-åringen 2026-05-01 18:22 #197
Skadad? 2026-05-01 14:54 #196
Nydalen har ändrat laguppställningen i eventor, ingen Eidsmo i laget. Svårt för dom att slå tuna nu?
Dys 2026-05-01 14:47 #195

Svar till inlägg av Dåligt självförtroende?, 2026-05-01 14:43:

Det står i Bulletin 4 att "slutgiltigt PM publiceras på www.tiomila.se 2 maj"
Lite sent kan man tycka och jag fattar inte heller varför det heter som det heter.
Dys 2026-05-01 14:45 #194
Kåre 1
1. Prokop Tomasek
2. Joel Golsäter
3. Jonatan Haglund
4. Eskil Kinneberg
5. Fredrik Mattsson
6. Thomas Landqvist
7. Rudols Zernis
8. Karl Walheim
9. Isac von Krusenstierna
10. Isak Jonsson
Dåligt självförtroende? 2026-05-01 14:43 #193
Är dokument som "inbjudan" och "PM" utdaterade? Ska det heta bulletin mm på våra tävlingar framöver? Eller varför hittar jag dem inte i Eventor?
Jiiwee 2026-05-01 14:31 #192
TP 1
1 Saikko
2 Novak
3 A Kuukka
4 Chaloupsky
5 Kankainen
6 Howald
7 E Kukka
8 Kymäläinen
9 Eerola
10 Aebersold

Norrmann 2026-05-01 13:09 #191

Svar till inlägg av Taggad, 2026-05-01 10:31:

30 lag å ha koll på.....Ragne Wicklund kom hjem i vinter med 3 OS-medaljer, inte 2. Men det ikke ut til at hun skal springe for Nydalen.
Norrmann 2026-05-01 13:06 #190
Nydalen lag 1 damer, skal etter sigende, ha en D50 i laget !
hahaha 2026-05-01 12:37 #189
Släpp klubbyten fritt. Dessa regler saknar helt betydelse i en idrott som orientering. Vi har ingen dreglande "ledarstab" som skor sig på verksamheten. Våra ungdomar skulle säkert samlas i några intressanta klubbar, precis som idag. När man lägger av som elit återgår man till ledare, organisatör och arrangör i diverse klubbar, precis som idag.
Truthfulness 2026-05-01 11:42 #188
Haters gonna hate...
Taggad 2026-05-01 10:31 #187
Va? 2026-05-01 10:01 #186
Osäker på vad som är diskuterbart här? Fosser har under vintern gått tillbaka till Heming, även i Sverige. Han har hittills inte tävlat i Sverige i år, så det är inga konstigheter att han springer Tiomila för dem.
??? 2026-05-01 09:51 #185

Svar till inlägg av Akaa, 2026-05-01 09:31:

Tror han har slutat för gbg men jag vet inte vilken klubb han springer för nu.
1 maj! 2026-05-01 09:49 #184

Svar till inlägg av Akaa, 2026-05-01 09:31:

Det där med regler runt klubbyten gäller bara pöbeln. Det är precis som i övriga samhället, eliten har ett eget regelverk, som man skapar själv.
Akaa 2026-05-01 09:31 #183

Svar till inlägg av Du, 2026-04-30 16:20:

Vilken klubb springer Fosser för? Har han slutat i IFK GBG?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Senast kommenterat

Torsdag 25/6

21:43

Tjoget 2026

8

 

Onsdag 24/6
Tisdag 23/6

16:53

-Arrangemangsreklam-

1100

 

Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Onsdag 3/6
Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng