Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

O-ringen 2030-talet

Lösningsorienterad  2026-05-10 10:02
Alla 2020-talets O-ringen-värdar är utsedda och snart går vi in i planeringen av 2030-talets arrangemang. Var vill vi tävla och vilka distrikt har det blivit dags för att ta sig an arrangörsskapet? Det borde väl vara aktuellt för Eskilstuna, Västerås, Örebro, Umeå och Karlskrona?

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Dan 2026-05-29 15:13 #20

Svar till inlägg av Jan, 2026-05-28 22:18:

Tierps SOK såklart! Om de verkligen vill kan de ta hjälp av OK Borgen. Vendelåsen blir perfekt.
Bleking 2026-05-29 12:08 #19

Svar till inlägg av NIls, 2026-05-28 23:10:

Mobbar du Blekinge?
NIls 2026-05-28 23:10 #18
Skåne-Danmark 2032 för att hedra Peo
Öh.. 2026-05-28 22:36 #17

Svar till inlägg av Yngling, 2026-05-15 17:32:

Fritt ur minnet: O-ringen -92 subventionerade väl deltagandet för väldigt stort antal deltagare från Baltikum plus hade någon lösning med "riktiga" toaletter vid hygienstationerna som blev väldigt dyrt. Plus att 90-talskrisen gjorde att möjlighet till sponsring tvärdog jämfört med glada 80-talet. Sen kan det också varit inslag av att någon central arrangör fakturerade för arbete i eget företag. Slutade i rätten i alla fall. Året före i Västmanland hade man också ett väldigt dåligt resultat så fanns inga utrymmen för extravaganser.

Tror startavgifterna höjdes rejält till Oringen 93 i Halmstad. Då var Campingen nära havet och en sol i loggan men det regnade och var kallt mer eller mindre hela veckan. Iofs som hela den sommaren.
Jan 2026-05-28 22:18 #16
Oringen c-ort på Tierp Arena vore ju givet. Men vem ska arrangera tävlingarna och var.
X-Y 2026-05-15 17:49 #15

Svar till inlägg av Olle, 2026-05-15 16:57:

Var det inte så att några klubbar arrangera en hel etapp, några höll i helheten , några höll i c-orten, några i ngn start. Gissar att Nyköping och Tbok höll i etappen vid Nynäs vilket de säkert inte fick några pengar för men kanske hade löst sin utgifter på annat sätt. På den tiden så var det mer fem tävlingar och inte så toppstyrt där alla pengar gick in i samma kassa(?)
Yngling 2026-05-15 17:32 #14

Svar till inlägg av 1992, 2026-05-15 12:00:

Vad var det som gjorde att det gick så dåligt ekonomiskt?
Olle 2026-05-15 16:57 #13

Svar till inlägg av Voff, 2026-05-15 07:47:

Nyköpingsklubbarna verkar kommit över det i alla fall. Eller var de inte med 92?
1992 2026-05-15 12:00 #12

Svar till inlägg av Generation X, 2026-05-15 08:33:

Mycket fina tävlingar, fantastiska artister på c- orten. Totalt fiasko ekonomiskt - konkurs.
Generation X 2026-05-15 08:33 #11

Svar till inlägg av Voff, 2026-05-15 07:47:

Vad hände 1992? Jag minns det som en bra årgång, men jag kanske bara var ung och naiv?
Voff 2026-05-15 07:47 #10

Svar till inlägg av Olle, 2026-05-14 23:05:

Inget O-ringen i Sörmland så länge klubbmedlemmarna minns fiaskot 1992.
När jag nämner förslaget för Sörmlänningar som var med då får jag alltid svaret: "Aldrig i livet!"
Olle 2026-05-14 23:05 #9

Svar till inlägg av Öh.., 2026-05-14 20:52:

Dessutom borde det väl finnas många andra Sörmalandsklubbar som som kan vara med och arrangera ett sådant O-Ringen.
Öh.. 2026-05-14 20:52 #8

Svar till inlägg av Dream on, 2026-05-14 10:53:

Värmland arrangerade 2017 och är alltså aktuellt för O-ringen i början av 2030-talet. Så svårt att förstå ditt resonemang. Finns exempel där föreningar medverkat i O-ringen arrangemang med 10 år eller mindre intervall.
Olle 2026-05-14 11:15 #7

Svar till inlägg av Dream on, 2026-05-14 10:53:

Fast det är ju några år innan det är aktuellt. Det finns ju klubbar som arrangerat tätare än så.
Dream on 2026-05-14 10:53 #6

Svar till inlägg av Öh.., 2026-05-10 11:21:

De klubbarna var med 2019 så det dröjer nog några år innan de känner sig redo igen.
Väst är bäst 2026-05-10 22:44 #5

Svar till inlägg av xx, 2026-05-10 22:36:

Ja trestadsområdet hade varit något!
xx 2026-05-10 22:36 #4
Trollhättan, Skara, Ängelholm och Norrtälje är kanske några andra realistiska(?) förslag som skulle vara kul att komma till?
Olof 2026-05-10 17:31 #2
https://oktyr.se/nyheter/2025/o-ringen-till-varmland-igen

https://www.bt.se/sport/o-ringen-kan-atervanda-till-boras-alskar-den-har-typen-av-arrangemang/

Skåne och Halland borde kunna vara intressant och aktuellt. Och Gotland, men det är väl en utopi när öjn redan är fullsmockad med turister vecka 30
Öh.. 2026-05-10 11:21 #1
Nyköping är högt uppe på min önskelista. Vore ett riktigt bra ställe för ett O-ringen. Bohuslän eller Dalsland vore också fantastiskt mtp terrängen.

Senast kommenterat

Onsdag 24/6

10:06

Tjoget 2026

0

 

Tisdag 23/6

16:53

-Arrangemangsreklam-

1100

 

Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Onsdag 3/6
Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 

Fredag 1/5

07:32

WC1 2026

172

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng