Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

10Mila 2026

CD  2025-08-25 14:44
Allt om 10Mila 2026!

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Oj 2026-05-03 00:35 #261
Händer det något? Har inte sändningen men det är väl en grupp på 7 som springer tillsammans och sen en grupp med 29 st och sen några andra grupper efter det.
Frågan 2026-05-03 00:31 #260

Svar till inlägg av Patrik2108, 2026-05-03 00:12:

Snack! Detta är en av de bättre banläggningarna för långanatten på många år! Det finns inget självändamål att lägga 3-4km långa väglöpningssträckor!!
Patrik2108 2026-05-03 00:12 #259
Det saknas en riktig långsträcka i årets långa natten.
Duh! 2026-05-02 23:20 #258
Saknar väl lite att inte se hela starten av långa natten men samtidigt får man ju det i repris
. Svår avvägning ändå, klart damerna skall ha natt.
Kanske bara får bli bättre på att producera överlappande lopp
Duh! 2026-05-02 23:14 #257
Riktigt kul gaffling.
Det skall vara svårt med natt
Buskigt 2026-05-02 23:13 #256
E/F-gafflingen ser ut att bli tämligen avgörande. Snyggt gafflat!
Patrik2109 2026-05-02 23:06 #255

Svar till inlägg av Neo, 2026-05-02 22:55:

Att se damer på natten är inte i motsats till att se herrarna. Det ska inte överlappas. Långa natten skulle dessutom kunna vara en sträcka senare.
Neo 2026-05-02 22:55 #254

Svar till inlägg av Patrik2108, 2026-05-02 22:35:

Håller inte med, väldigt kul att se damlagen på natten. Dessutom verkar tiderna hållas, så den största delen av långa natten kommer ju visas enligt plan
Patrik2108 2026-05-02 22:35 #253
Ser ut som vi kommer missa mycket av långa natten i år också. Det här konceptet är verkligen värdelöst.
Buskigt 2026-05-02 22:32 #252

Svar till inlägg av Frågan, 2026-05-02 22:12:

Visst, så är det, men tidigare år, stora problem på första både på 10-mila och Jukola, med olika löpare från år till år.
Frågan 2026-05-02 22:12 #251

Svar till inlägg av Buskigt, 2026-05-02 18:32:

Du har inget vidare närminne? Samma löpare på första förra året; 1:30 efter på 1a str
Patrik2108 2026-05-02 21:58 #250
Detta var intressant spridning.
TG 2026-05-02 21:55 #249

Svar till inlägg av Basics, 2026-05-02 20:44:

Precis. Start i mörker är det jag har vuxit upp med. Tråkigt att herrarna inte får uppleva detta längre. Men kul för damerna som får uppleva det magiska. Ex första TV-kontrollen på str 1.
Fundering 2026-05-02 21:52 #248
Tvågaffling för damerna känns för lite gafflat
James 2026-05-02 21:00 #247

Svar till inlägg av Basics, 2026-05-02 20:44:

Man kan alltid hoppas...
Rätt ska va rätt 2026-05-02 20:50 #246
Finskt dominans, som föeväntats och hoppats.
Basics 2026-05-02 20:44 #245
Det är nu man vill att herrarna ska starta, i skymning. Och inget avbrott...eller? 2027?
Tuna1 2026-05-02 19:54 #244
7 min efter på 3e? Tufft men kan gå
Grodan boll 2026-05-02 19:39 #243
Finns speakerljudet tillgängligt i år? Har inte hittat det
CvL 2026-05-02 19:01 #242
Linné har en H45:a i förstalaget i år. Hur ifta har topplagen så gamla gubbar?
Buskigt 2026-05-02 18:32 #241
Vad ska Ravinen göra för att inte springa bort sig på förstasträckan år efter år? Hör ju till lagen som verkligen inte har råd att släppa iväg särskilt många minuter, men känns som att det händer dem mer än något annat lag.
Buskigt 2026-05-02 18:31 #240

Svar till inlägg av Ung yngling , 2026-05-02 18:12:

Flyttat hem till Oslo. Han har inget kvar att bevisa, bara att pulvrisera resten av startfältet.
Ung yngling 2026-05-02 18:12 #239
Varför springer Fosser för Heming? Bor han på orten? Eller bättre ekonomiskt?
Patrik2108 2026-05-02 17:28 #238
Så har man köpt tiomilasändningen igen. Blev grymt besviken ifjol då danernas tävling överskuggade långa natten. Långa natten är tävlingens höjdpunkt och då borde den ses i sin helhet. Jag ger tiomila en chans till.
Norrmann 2026-05-02 17:06 #237
Med forbehold for sene endringer, MEN 1 etp-løper i år på de tittelforsvarende lag, har begge Oslo-klubben Oppsal som sin moderklubb, både Anselm Reichenbach, NTNUI og Ingeborg Roll Mosland, IFK G
Buskigt 2026-05-02 16:04 #236
Årets intervju redan nu ändå: "First leg winner...was you, how was the feeling to run first in the third leg?"
Frågan 2026-05-02 15:42 #235

Svar till inlägg av iii, 2026-05-02 15:20:

Skumt. Jag kör Version 147.0.7727.138.

Edge, Firefox funkar klockrent, alltså då pratar jag om hur webbsidan visas för att kunna logga in.
iii 2026-05-02 15:20 #234

Svar till inlägg av Frågan, 2026-05-02 15:10:

Funkar utan problem för mig i Chrome..
Frågan 2026-05-02 15:10 #233
Nu konstaterat att detta handlar om att man INTE ska köra Google Chrome - trots att det är vad IOF TV rekommenderar...

Kör man Firefox ser webbsidan ut som den skal. Kör man Chrome, så är det fullständig IDIOTI.
RavFan 2026-05-02 15:04 #232

Svar till inlägg av Frågan, 2026-05-02 14:45:

Fattar inte vad du menar. Inte det bästa jag sett, men drabbas inte alls av samma problem som du beskriver.
Frågan 2026-05-02 14:45 #231
IOF TV - årets absolut sämta enhet inom all orienteringsverksamhet world-wide?

https://tv.orienteering.sport/

Bilder blockerar inlogg, svart text på svart bakgrund, alla länkar gör att man hoppar upp till topen på webbsidan.

SÅ jävla kassa! MEst inkompetenta och usla tjänsten nånsin. Och så undrar man varför inte fler kollar. HAHAHAHAH.
Frågan 2026-05-02 14:36 #230
Nån som fattar hur IOF ens får hantera webbsändningens interface? Svart text på svart bakgrund när man skall logga in/ resetta passwords. Smart. IDioter.

Vill INTE köra på mobilen utan vill köra på PCn - lycka till. Och detta betalar man 299kr för? Så jävla kasst
Spanarn 2026-05-02 14:25 #229
Vart är PM?
Duh! 2026-05-02 13:48 #228
Kul tävlingsmässigt om det inte är supertätt ut på långa.

Bara hoppas långa natten innehåller lite bra vägvalssträckor så det inte är helt givet att klungor går samma stråk. Fler lag som behöver orientera än hänga ger bra underhållning, särskilt om/att man inte kan ”veta” säkert om man är i tät eller om någon annan har bättre fart i ett annat vägval.

Lite mer spridning än vanligt inför de korta nattsträckorna, som alltid brukar vara utslagsgivande, vore skoj.
Tvek 2026-05-02 13:47 #227

Svar till inlägg av Sui , 2026-05-02 13:25:

Det är skog och natt. Inte asfalt och dag. Men långa vägsträckor får passagerarna slita.
RavFan 2026-05-02 13:46 #226
Får man vara lite fräck och påstå att det är ett mellanår för 10-mila, deltagarmässigt? Lägger ju å andra sidan upp för spännande tävlingar.
Sui 2026-05-02 13:25 #225

Svar till inlägg av Jiiwee, 2026-05-02 13:17:

Kyburtz lär dra sönder fältet fullständigt
Jiiwee 2026-05-02 13:17 #224
Tycker få lag har topplöpare på långa natten. Imark Hector men de är inte väntade at vara I toppen efter sträcka 3. Kinneberg blir han loket I toppen?
Andy 2026-05-02 13:02 #223

Svar till inlägg av Nydalen?, 2026-05-02 10:29:

Surt sa räven. Hade gärna sett att Eirik gjort resan osäker för klunglöpare på sistasträckan.
. 2026-05-02 12:21 #222

Svar till inlägg av Jiiwee, 2026-05-02 10:08:

Kommer tillbaka från axelskada
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Senast kommenterat

Torsdag 25/6

21:43

Tjoget 2026

8

 

Onsdag 24/6
Tisdag 23/6

16:53

-Arrangemangsreklam-

1100

 

Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Onsdag 3/6
Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng