Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

JVM- och EYOC-truppen 2025

JVM-löpare  2025-05-21 23:13
Nästa vecka går de officiella uttagningstävlingarna av stapeln inför JVM och EYOC. Vilka blir uttagna? Några givna än? Några som hänger löst som borde vara med? Kommer några HD18 med till JVM?

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Terräng 2025-06-30 09:48 #134

Svar till inlägg av Humle, 2025-06-29 22:35:

Att tro att svenska juniorer ska prestera bra på en sprint i en sydeuropeisk by är som att tro att en schweizare är favorit till ett JVM i Lunsen.
DrJ 2025-06-30 08:33 #133

Svar till inlägg av Humle, 2025-06-29 22:35:

Det tror inte jag de själva tycker, men det är idiotiskt att sitta och tro det ska tas medalj, då har man väldigt dålig koll på juniorsprint i världen (Europa).
Loggator 2025-06-30 06:56 #132
Känns mer som tapp i löpning än stora bommar för svenskarna
Humle 2025-06-29 22:35 #131

Svar till inlägg av DrJ, 2025-06-29 21:21:

Tycker du det är godkänt resultat av Sverige idag?
DrJ 2025-06-29 21:21 #130

Svar till inlägg av Asså va, 2025-06-29 14:26:

Testa du! Går du i mål på under 25min så käkar jag upp min hatt..
Frågandes 2025-06-29 14:59 #129

Svar till inlägg av Asså va, 2025-06-29 14:26:

Ja, även om SOFT:s nyhet får det till en tionde och en tolfte plats ...
Asså va 2025-06-29 14:26 #128

Svar till inlägg av Vilkenbredd!, 2025-06-29 14:21:

Och bästa svenska och svensk 10a resp 18e. Bravo
Vilkenbredd! 2025-06-29 14:21 #127
Löpare från 17 länder bland de 20 första på killsidan, otrolig bredd!
avh 2025-06-29 13:58 #126
Selin 2025-06-29 13:43 #125
Var hittar man resultaten?
4 Punkter 2025-06-29 08:05 #124
F 2025-06-28 17:31 #123

Svar till inlägg av Rut, 2025-06-28 16:33:

Alva verkar ha lagt upp loppet oerhört bra ch varit den som haft mest kraft på slutet. Annars Fascinerande at Tjeckiska andralaget är snabbar än tjeckiska förstalaget på tre träcr av fyra
mittiskogen 2025-06-28 16:33 #122
Silver i sprint stafetten
Rut 2025-06-28 16:33 #121
Vilken prestation, framförallt tjejerna! Alva B spurtar ned Maramarosi!
Loggator fan 2025-06-28 16:13 #120

Svar till inlägg av Jag hatar loggator., 2025-06-28 15:46:

Gillar loggator starkt
Jag hatar loggator. 2025-06-28 15:46 #119
Jag hatar loggator.
Insatt 2025-06-26 16:39 #116

Svar till inlägg av Pererik, 2025-06-26 12:39:

Nej, inte chans att det gör det!
Pererik 2025-06-26 12:39 #115

Svar till inlägg av Pohlman, 2025-06-26 12:12:

Ja det tror jag...
Pohlman 2025-06-26 12:12 #114
Ser ut att bli hett. Passar det Sverige?
Supp. 2025-06-26 07:13 #111
Info på "Svenskorientering" ? Status på truppen?

https://orienteering.sport/follow-the-jwoc-2025-on-iof-tv-from-saturday/
DrJ 2025-06-04 22:23 #110

Svar till inlägg av xx, 2025-06-04 21:19:

Enig! Skärpning utlovas.
Fest 2025-06-04 22:12 #109
Den juniorlandslagstrupp som presenterades i höstas//vintras (minns inte riktigt när), hur väl representerad är den i de två ”gängen” som tagits ut till JVM och JEM?
Alvar 2025-06-04 22:04 #108
Minns diskussionen kring Alvar Myhlback i vintras och tycker det finns en poäng att uttagning för juniorer enbart baseras på ett fåtal utvalda tävlingar som man kan förvänta sig att en elitsatsande junior deltar på. Annat kommer man bara spä på kravet att tillhöra storklubbar som åker på utlandsläger/rika föräldrar/delta på så många tävlingar som möjligt för att få resultat etc.
xx 2025-06-04 21:19 #107

Svar till inlägg av DrJ, 2025-06-04 20:50:

DrJ + MC >> Nu är det lite tröttsamt låg nivå på era inlägg
DrJ 2025-06-04 20:50 #106

Svar till inlägg av MC, 2025-06-04 16:51:

Du, nu är du ute och bommar - IGEN. Håll dig på publikläktaren! Din favorit får inte springa i min klass. Du har fått rejält om bakfoten om vem du tror döljer sig bakom detta nick (som förvisso används av flera). Men JAG springer i veteranklass och inte den yngsta heller!! Och har ingen koppling till nån junior heller.
Idrelöparen 2025-06-04 19:09 #105

Svar till inlägg av Att förbereda sig på bästa sätt räcker inte!!!!, 2025-06-04 17:16:

Ok, så jag som tränat mycket i idre men sprang dåligt på testerna borde blivit uttagen i Idretruppen?

Sen håller jag med om att det var inte något relevant terräng.
Att förbereda sig på bästa sätt räcker inte!!!! 2025-06-04 17:16 #104

Svar till inlägg av !, 2025-06-03 22:03:

Håller helt med, dessutom var Sundsvallshelgens terräng helt orelevant för den kommande JWOC I Italien. Det syns ju tydligt också på JWOCs instagram vem som förberett sig i relevant terräng på påskens träningsläger och tyvärr inte ges möjlighet att visa det. Tror hen kommer vara saknad i Italien.
MC 2025-06-04 16:51 #103

Svar till inlägg av DrJ, 2025-06-04 16:48:

Tyvärr är min favorit så dålig så den undvek att springa testerna. Men har sett att den slagit dig på alla tävlingar ni möts på
DrJ 2025-06-04 16:48 #102

Svar till inlägg av MC, 2025-06-04 16:27:

Nice try. Måste vara hårt för dig att din favorit är för dålig för att ta plats i landslaget. Stackars den löparen som du ev. är i närheten av. Det kan bara sluta med tragedi.
MC 2025-06-04 16:27 #101

Svar till inlägg av DrJ, 2025-06-04 15:52:

Visste inte att du räknade längst ner i resultatlistan som en vinst
DrJ 2025-06-04 15:52 #100

Svar till inlägg av MC, 2025-06-04 12:33:

Till skillnad från dig vinner jag emellanåt. Men fortsätt vara publik du, passar bäst där.
MC 2025-06-04 12:33 #99

Svar till inlägg av DrJ, 2025-06-04 11:18:

Nu tillhör jag endast publiken på tävlingar vilket du också borde göra med dina resultat
Annan åsikt 2025-06-04 12:05 #98
Jag tycker att alla kriterier helt borde ta bort. Bättre med formuleringen ”Uttagning till *tävling* baseras på en helhetsbedömning av följande personer: *landslagschef*, *landslagstränare* och *landslagstränare* och publiceras ”datum”.
DrJ 2025-06-04 11:56 #97

Svar till inlägg av xx, 2025-06-04 11:50:

Helt enig
xx 2025-06-04 11:50 #96
Jag tycker landslagsledningen för både junior och senior behöver fundera på uttagskriterierna till kommande år. Ju mer detaljerade de är desto viktigare ät det att mam verkligen följer dem. Och man får inte skriva dem på ett sätt så att det blir orimligt svårt för nya löpare att slå sig in, som jag tycker de är till stora VM.
Jag tror det vore bra att skriva kriterierna lite mer generella. Men är det så att vissa tävlingar är viktigare även andra, exempelvis de i Söderhamn/Sundsvall, så måste det framgå.
DrJ 2025-06-04 11:18 #95

Svar till inlägg av MC, 2025-06-04 08:51:

Men då så, då struntar vi i att starta löparna där och låter de vila till medel, stafett och lång.
På samma tema kan du själv även avstå alla tävlingar eftersom du heller aldrig har en chans att vinna nåt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Senast kommenterat

Lördag 27/6

13:33

Tjoget 2026

35

 

Fredag 26/6

15:17

-Arrangemangsreklam-

1101

 

Torsdag 25/6
Tisdag 23/6
Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng