Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

JVM- och EYOC-truppen 2025

JVM-löpare  2025-05-21 23:13
Nästa vecka går de officiella uttagningstävlingarna av stapeln inför JVM och EYOC. Vilka blir uttagna? Några givna än? Några som hänger löst som borde vara med? Kommer några HD18 med till JVM?

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Tim 2025-06-01 16:40 #54

Svar till inlägg av ??, 2025-06-01 15:26:

Bratt är bränd efter helgen. Det blir Tim Lundberg istället
?? 2025-06-01 15:26 #53
Tankar kring H20 truppen efter Sundsvall-helgen?
Mogensen, 2xSelin, Ek, Rosén, Bratt?
Ensnabbfråga 2025-05-31 21:37 #52
Är göingarna verkligen en elitklubb då?
Höjd 2025-05-31 19:48 #51

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 16:59:

De andra i toppen har inte tränat någon backe inför JVM i år då tänker du?
jogu65 2025-05-31 19:45 #50
Dom här e väl ändå klara av flickorna: Hjerne, Björk, Hördegård, Olsson, Östangård, Alenius?
Jodåå 2025-05-31 18:47 #49

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 16:59:

Finns absolut visst det. Killgissnibg. Han har knappast ens tävlat i skimo iår
Dd 2025-05-31 18:44 #48

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 11:36:

Noah krikström,Tim Lundberg, Wilmer selin alla är snabbare och kan utmana på sprint på den absoluta toppen.
SrJ 2025-05-31 16:59 #47

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-31 16:40:

Ju mer kontinentalt det blir, desto bättre är det för Max. Finns GARANTERAT ingen som tagit fler höjdmeter senaste året än honom. Satsningen mot SkiMo OS bygger hårdhet i motlut i berg.
4 Punkter 2025-05-31 16:40 #46

Svar till inlägg av xx, 2025-05-31 09:46:

Det återstår att se. Men så måste du också inse att kontinentala nationer satsar hårdare på sprinten så placerings mässigt ja, procent efter segraren nja. Men om vi lever lär vi väl se det. Vad tror du det krävs imorgon. Jämför placeringsmässigt vad det står mellan löparna efter 1 sprint och tre medel så kan du nog ta ut de första platserna
xx 2025-05-31 16:18 #45

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 15:57:

Ja, nu hänger jag också med 😀
Med samma resonemang skulle man kunna hävda att Andreas Almgren har högre högsta potential än Martin Regborn.
SrJ 2025-05-31 15:57 #44

Svar till inlägg av xx, 2025-05-31 15:10:

Nej, det vet jag. Så det var inte riktat mot dig som grävt i arkiven :-)
xx 2025-05-31 15:10 #43

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 15:01:

Det är väl inte jag som påstått detta eller vad menar du?
SrJ 2025-05-31 15:01 #42

Svar till inlägg av xx, 2025-05-31 11:50:

Skämtar du? Max springer åttor runt den killen, som dessutom inte sprungit en tävling på 3 år.
Tråden handlade om JVM kandidater.
xx 2025-05-31 11:50 #41

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-31 11:36:

Han verkar det vara
https://eventor.orientering.se/Ranking/ol/Runner/Index/70970
Nej, har har garanterat inte högre högstanivå på sprint än Max Österberg.
SrJ 2025-05-31 11:36 #40

Svar till inlägg av Dd, 2025-05-31 11:02:

Vem?
SrJ 2025-05-31 11:35 #39

Svar till inlägg av xx, 2025-05-31 09:46:

Helt garanterat.
xx 2025-05-31 11:25 #38

Svar till inlägg av Dd, 2025-05-31 11:02:

Helt meningslös info om du inte orkar skriva vem det är. Annars går det ju inte att avgöra om det är någon som har potentiellt högre högstanivå på sprint.
Dd 2025-05-31 11:02 #37

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-30 19:15:

3000m
10k väg
xx 2025-05-31 09:46 #36

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-31 09:43:

Det kommer garanterat vara löpare med i truppen som har sämre kapacitet att prestera på sprint än vad Max har att prestera i skog.
4 Punkter 2025-05-31 09:43 #35

Svar till inlägg av Det ska vara lika, 2025-05-31 07:20:

Nä det menar jag inte. Man bör nog kunna prestera på alla distanser om man ska vara med menar jag
SrJ 2025-05-31 09:43 #34

Svar till inlägg av TOK, 2025-05-31 05:18:

Och vem är det? MÖ slår den tiden förvisso, men det är en bra tid som knappast visats upp på en enda sprint än…måste vara sämre på att orientera i fart isåfall..
Det ska vara lika 2025-05-31 07:20 #33

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-30 14:44:

Inga specialister sa du…

Så du menar alltså att de som inte presterar på sprint ska INTE få vara med på JVM?
Det ska vara lika 2025-05-31 07:18 #32

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-30 14:44:

Inga specialister sa du…
Så du menar alltså att de som inte presterar på sprint ska få vara med? JVM?
TOK 2025-05-31 05:18 #31

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-30 13:48:

3:53.72 på 1500m har en annan 06:a från Sthlm som är uppväxt med karta i handen gjort i år. Beror på vad man jämför med.
SrJ 2025-05-30 19:15 #30

Svar till inlägg av Dd, 2025-05-30 15:26:

Vilken distans?
Dd 2025-05-30 15:26 #29

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-30 13:48:

Han är faktiskt inte den snabbaste löpare på hårt underlag sett till PB….. så falsk info
4 Punkter 2025-05-30 14:44 #28

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-30 13:48:

Eftersom int JVM är en slutdestination utan en del på vägen så borde inga specialister tas ut.
SrJ 2025-05-30 13:48 #27

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-30 12:23:

Jo, det krävs bra prestationer sannolikt på både medel och lång.
Men sett till senaste åren så har Max sannolikt den högsta högstanivån på Sprint av alla H20, trots första året i den klassen. Det finns ingen som är bättre löpare än honom på hårt underlag, det är jag säker på. Så lite beroende på om ledningen går mest för medaljer och då tar med en tävlande som är mer ”specialist” som Max på sprint, men som kanske är utanför top10 på medel/lång i skog. Eller om man hellre tar med en som kan komma top 6-10 på alla distanser men sannolikt har väldigt liten chans på medalj (ex Ludvig).
4 Punkter 2025-05-30 12:23 #26

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-29 21:20:

Det har han inte gjort men jämför du mot andra löpare så behöver han nog vara topp 4-5 på båda loppen som återstår. Man måste nog kunna springa skog på JVM också. Men chansen finns fortfarande. Sedan var det kanske inte helt rättvist då SI-air bara funkade på en av två enheter vilket han själv verkade blivit drabbad av vid sista k.
SrJ 2025-05-29 21:20 #25

Svar till inlägg av Nej Nej, 2025-05-24 00:21:

Max lär inte ha sänkt sina chanser. Slaktar ju de övriga han slåss med om en plats.
Nej Nej 2025-05-24 00:21 #24

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-22 20:00:

Mogensen, 2xSelin, Bratt, Ek. Sista platsen in i laget är öppen för någon som springer bra i Sundsvall!
SrJ 2025-05-23 16:48 #23

Svar till inlägg av xx, 2025-05-23 15:52:

Det var vad jag också syftade på. Tråden handlar om iår…
Mogensen och Selins har senaste året och nu i vår visat sån klass att de känns helt givna redan nu.
4 Punkter 2025-05-23 16:24 #22

Svar till inlägg av Påläst, 2025-05-23 14:17:

Nä, det skrev jag väl inte.

Jag tror dock inte att man tar ut ngn oavsett resultat eller att man inte springer tester till JVM. Och så var det förra året när några inte sprang testerna pga av skada. Nu visade sig också att de troligen inte kunde springa heller men det visste man ju inte när uttagningen skulle ske.
xx 2025-05-23 15:52 #21

Svar till inlägg av Påläst, 2025-05-23 14:17:

Jag gissar att "Påläst" syftar på årets JVM. De tre lär bli uttagna även om de blir förkylda när testerna genomförs.
Påläst 2025-05-23 14:17 #20

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-23 13:03:

Från SrJ ”om man inte heter Mogensen eller Selin och blivit förkyld, typ.” Nu var de 2 du syftar på inte förkylda utan hade allvarligare bekymmer. Du verkar tycka det är konstigt att ingen av dem 2 togs ut
4 Punkter 2025-05-23 13:03 #19

Svar till inlägg av Påläst, 2025-05-23 12:28:

Nä, skrev jag det?
Påläst 2025-05-23 12:28 #18

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-23 11:59:

Jo men det är rimligt att ta ut någon till JVM som inte ens sprang tävlingsklass under det året förens 2 månader efter JVM. Ska vi börja ta ut löpare till JVM på meriter som de sprungit till sig efter JVM har avgjorts?

Den andra vad skadad under testerna och det var tveksamt om han skulle bli hel och ens kunna springa JVM
4 Punkter 2025-05-23 11:59 #17

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-23 10:49:

Du får nog läsa på historien för två av dessa kom inte med förra året. En borta hela våren/sommaren och en som missade några av uttagningstävlingarna.
SrJ 2025-05-23 10:49 #16

Svar till inlägg av 4 Punkter, 2025-05-23 10:22:

Ja det är väl i princip 100% rimligt, om man inte heter Mogensen eller Selin och blivit förkyld, typ. De tre ska ha plats oavsett kan jag tycka. De sticker ut såpass mycket.
4 Punkter 2025-05-23 10:22 #15

Svar till inlägg av SrJ, 2025-05-23 07:46:

Så är det nog fast förra året så behövde man springa tävlingarna för att bli uttagen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Senast kommenterat

Lördag 27/6

13:33

Tjoget 2026

35

 

Fredag 26/6

15:17

-Arrangemangsreklam-

1101

 

Torsdag 25/6
Tisdag 23/6
Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng