Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

Silly Season 2025

1891  2024-10-19 14:40
För det som gäller säsong 2025

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

BB 2024-11-27 14:31 #121

Svar till inlägg av Scoutad, 2024-11-27 13:44:

Källa?
Scoutad 2024-11-27 13:44 #120
Johan Ek-Larsson till Tume
Falun 2024-11-27 09:08 #119

Svar till inlägg av Voff, 2024-11-26 20:05:

Tim Lundberg då?
Voff 2024-11-26 20:05 #118

Svar till inlägg av Stravan , 2024-11-26 19:42:

Aa han kommer byta, men inte i år.
Stravan 2024-11-26 19:42 #117

Svar till inlägg av Dys, 2024-11-23 16:23:

MPB verkar träna en hel del med Kåre också. Något på g där?
Olle 2024-11-25 09:33 #116

Svar till inlägg av Noterat, 2024-11-24 22:13:

I vilka stafetter då? Har kollat 10mila, Jukola och NM stafett. 10mila kan jag inte se att han någonsin sprungit för dem. Jukola och NM stafett sprang han senast 2021, och då glänste han inte.
Eller 2024-11-25 09:00 #115

Svar till inlägg av Noterat, 2024-11-24 22:13:

snarare inte sprungit förstalaget sedan 2021. Då tappade han 8 min på 50 min löpning på Jukolas fjärde sträcka.
Noterat 2024-11-24 22:13 #114

Svar till inlägg av Olle, 2024-11-24 18:48:

Han har sprungit för Bäckelaget sedan 2021 och sprungit bra i deras första lag.
Olle 2024-11-24 18:48 #113

Svar till inlägg av Oväntat, 2024-11-23 16:46:

Edén sprang sin senaste tävling i Sverigelistan för fem år sedan. Men han kan ju vara bra för det förstås. Men han har nog lite att bevisa innan han kan kallas klassvärvning.
Ojojoj 2024-11-24 18:40 #112

Svar till inlägg av Dys, 2024-11-23 16:23:

Bara 10mila går på hemmakartan Lugnet så kan Edén prestera riktigt bra igen
Oväntat 2024-11-23 16:46 #111

Svar till inlägg av Dys, 2024-11-23 16:23:

Snacka om klassvärvningar!
Dys 2024-11-23 16:23 #110
Fredrik Edén och Rudolfs Zernis till Kåre!
2024-11-22 22:42 #109

Inlägget är raderat

2024-11-22 22:31 #108

Inlägget är raderat

2024-11-22 22:30 #107

Inlägget är raderat

2024-11-22 22:29 #106

Inlägget är raderat

2024-11-22 22:29 #105

Inlägget är raderat

faithful 2024-11-22 22:28 #104

Det här inlägget är anmält för granskning

2024-11-22 22:27 #103

Inlägget är raderat

Södermanlands Nessla 2024-11-09 14:54 #102

Svar till inlägg av Disa, 2024-11-08 21:02:

Eftersom man får springa för en klubb i varje land så ser jag det som orimligt med en "permanent" övergång, förmodligen kommer han representera Varegg i Norge och Linné i Sverige.
Disa 2024-11-08 21:02 #101
Olle Grywenz till Varegg. Har fått Jobb i Bergen och kommer stanna där säger rykten.
Zerbembasqwibo 2024-11-07 23:13 #100

Svar till inlägg av Olle, 2024-11-07 20:37:

Det går att anmäla kommentarer på övergångar när du är inloggad: https://x.com/zerbembasqwibo/status/1854647888497856525/photo/1

Tyvärr kan man inte anmäla junisarnas stojiga inlägg, men de växer upp en dag. (Det kommer dock alltid nya kuliga ena som vill testa att få vara anonyma och "busa".... )
Olle 2024-11-07 20:37 #99

Svar till inlägg av Agera, 2024-11-07 20:19:

Jag lyckas inte hitta någon sådan funktion.
Agera 2024-11-07 20:19 #98

Svar till inlägg av Olle, 2024-11-07 00:38:

Logga in och anmäl så rensas det.
Scoutad 2024-11-07 13:28 #97
Anton Johansson till TuMe
Olle 2024-11-07 00:38 #96
Mycket skit på övergångssidan nu. Ingen som rensar den längre?
https://www.orienterare.nu/i/transfer
Nej 2024-11-05 20:18 #95

Svar till inlägg av Fusk, 2024-11-05 19:35:

Det är nog fler som åker ”snålskjuts” på elitklubbar i studentstäderna. Ge och ta. Så länge man är träningsmedlem så är det inga konstigheter.
Dedu 2024-11-05 19:38 #94

Svar till inlägg av Fusk, 2024-11-05 19:35:

Vet inte om det räknas som snålskjuts när flera klubbar har ”träningsmedlem” som val av medlemskap.
Fusk 2024-11-05 19:35 #93
Är det inte konstigt att en stor del av ol-Sveriges elitklubbar åker snålskjuts på klubbarna i vissa städer. De är med på träningar och utnyttjar klubbarnas träningsmiljö men springer kvar för sin moderklubb?
Tyr 2024-11-05 18:25 #92
En del intressanta rykten i Ivarnational Orienteering Podcast’s senaste avsnitt, bl a Viktoria H-Björnstad, Odin Ek och funderingar runt MPB
Iaktagare 2024-11-05 17:27 #91
Som vanligt händer inget på damsidan… iaf inte på denna sidan ;)
DrJ 2024-11-05 16:33 #90

Svar till inlägg av Olle, 2024-11-05 11:46:

Det handlar ju om exakt de tre klubbarna, och kommer så göra ett tag framöver. Ravinen är väl närmast att ev kunna utmana. Om nu de yngre hinner bli lite vassare.
Insikt 2024-11-05 16:23 #89

Svar till inlägg av Lollman , 2024-11-05 09:16:

Tror 5 av deras herrlöpare alla bor i studiegången i Göteborg där Jonas även bodde fram tills i år, samt att de har en del läger och sammanträden. Dessutom har alla förutom Jonas mindre än 1h20min resa från sin modersort till Bredaryd så går nog att träna ihop på ex. Jullov.
Rimligt 2024-11-05 15:25 #88

Svar till inlägg av yee, 2024-11-05 11:33:

Om han flyttat till Eksjö och planerar bo där ett tag är det väl rimligt att byta till en klubb i området? Absolut att det är 1.5h bilkörning mellan Eksjö och Bredaryd men inom den radien är det IKHP och Bredaryd som är klubbar med lite ambitioner, att vänner och bekanta blir avgörande är väl inte så "mysko" i det fallet? Visst att en del av deras löpare bor på annat ort för studier men med lite hemvändarhelger, läger och resor under säsong så träffas man en del ändå. Tycker valet känns både rimligt och piggt!
BB 2024-11-05 14:53 #87

Svar till inlägg av Vetande, 2024-11-05 13:14:

Walheim och Henrik Jonsson är dock riktigt bra s.k. "gamla avdankade löpare", kolla hur dom sprang på Jukola t.ex. Landqvist inte lika het längre, men bör klara av korta nattsträckor.
Vetande 2024-11-05 13:14 #86

Svar till inlägg av nedå, 2024-11-05 12:07:

Ha ha två icke Kårelöpare i laget ?? Nej dom har inte mycket mer än Eskil och IVK att komma med . Övriga är gamla avdankade löpare och inte mycket underifrån. Joel Golsäter är väl enda undantaget.
nedå 2024-11-05 12:07 #85

Svar till inlägg av Olle, 2024-11-05 11:33:

1. Golsäter
2. Walheim
3. Kinneberg
4. Landqvist
5. Zernis
6. Ivk
7. MPB
Olle 2024-11-05 11:46 #84

Svar till inlägg av yee, 2024-11-05 11:33:

Det är väl en jäkla tur att det finns även bla Smålandsklubbar som satsar också. Speciellt då de har en stomme lokala löpare att bygga kring. Annars hade det ju bara varit IFK Göteborg, Linné och Stora Tuna som tävlat mot varandra.
Yee 2024-11-05 11:33 #83

Svar till inlägg av yee, 2024-11-05 11:33:

Bor*
yee 2024-11-05 11:33 #82

Svar till inlägg av Nja, 2024-11-05 10:47:

Men det är ju nästan inga av dom löparna som not i Småland?? Så jo, det är mysko
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Senast kommenterat

Torsdag 25/6

21:43

Tjoget 2026

8

 

Onsdag 24/6
Tisdag 23/6

16:53

-Arrangemangsreklam-

1100

 

Måndag 22/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Onsdag 3/6
Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng