Visa inloggningsformulär
Eftersnack  

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Krax 2013-06-27 17:51 #5388
Ännu ingen kommentar på orientering.se om att Helena missar VM, tycker att det är uselt!
Ska Expressen vara få vara före? Någon som borde vakna?
P 2013-06-27 13:20 #5387
M 2013-06-26 23:17 #5386

Svar till inlägg av Reglerna, 2013-06-26 21:57:

Nej det är ju tyvärr omöjligt eftersom det inte längre finns någon regel som säger varken att det är tillåtet eller förbudet. Dvs det är tillåtet.
Reglerna 2013-06-26 21:57 #5385

Svar till inlägg av Sänkan, 2013-06-26 13:28:

Är det nån som kan länka till reglerna där det står det?
madcap 2013-06-26 15:31 #5384
Jag har en Garmin Forerunner 210. Ibland när jag stänger av klockan så startar den om sig direkt efter avstängningen. Vissa gånger kan jag behöva stänga av klockan 3-4 gånger innan den faktiskt förblir avstängd. Förslag på lösning?
Sänkan 2013-06-26 13:28 #5383

Svar till inlägg av 1981, 2013-06-26 13:08:

Nej, opasserbar är inte samma sak som förbjuden.
Dessutom är det ju inte förbjudet att simma.
1981 2013-06-26 13:08 #5382

Svar till inlägg av Zerbembasqwibo, 2013-06-26 12:08:

Borde hon inte bli diskad om hon var i en opasserbar mosse? :)
Zerbembasqwibo 2013-06-26 12:08 #5381
Action i Idre! Kvinna fastnade i "sjunkhål" men klarade sig efter rådigt ingripande av Göran "Snitsel" Andersson och sprang sedan vidare.

http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/1.6016453-orienterare-fick-raddas-ur-sjunkhal
binglott 2013-06-25 15:02 #5380

Svar till inlägg av Ulf S, 2013-06-25 10:58:

Att sälja lotter är för många samma sak som att köpa själv. Då går 50 % till föreningen och resten till lotterianordnaren. Om man "köper sig fri" går 100 & till föreningen.
Ulf S 2013-06-25 10:58 #5379

Svar till inlägg av dt.se, 2013-06-24 15:12:

Och det är verkligen inte så konstigt. För många föräldrar är bristen på tid snarare en pengar det verkliga problemet. När jag hade idrottande barn bidrog jag förvisso i en del klubbarbete, men inte i sådant som bara hade att göra med att skaffa fram pengar. I synnerhet lotteri. Påtvingad lotteriförsäljning skulle få mig att omedelbart lämna en förening (och också att hålla mina telningar borta från en sådan förening).
dt.se 2013-06-24 15:12 #5378
Föräldrar köper sig gärna fria från klubbjobb:

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.6011433-foraldrar-betalar-hellre-an-jobbar
Vilse 2013-06-21 16:51 #5377
Kan någon hitta en tv sändning i repris på NORT dag 2?
Medeldistansen i Norge. Tackar!
Karelen 2013-06-21 09:37 #5376
Noterat 2013-06-19 15:39 #5375
Ny blogg SM långdistans 2013

http://www.heavenandhell.se/
Kennet H 2013-06-19 14:22 #5374
Avlysning Hallandsåsen.
Det finns ingen info på nätet.

Kontaktperson Christer Ljungdahl
Kontakttelefon 0709 414262
Martin 2013-06-19 13:39 #5373
Någon som vet var man kan hitta avlysningarna till Silva league-tävlingarna som Hjärnarp ska arrangera?
Skid-orienterare avstängd för doping! 2013-06-14 12:46 #5371
norrmann 2013-06-12 14:03 #5370
Det ser ikke ut som Norge stiller med mer enn 2 damer på Sprint og Lang i Vuokatti
Surfer 2013-06-11 14:37 #5368

Svar till inlägg av Herr Ofog, 2013-06-11 14:11:

Emma Klingenberg är uttagen både på sprint och lång (ej medel)
Herr Ofog 2013-06-11 14:11 #5367

Svar till inlägg av jj, 2013-06-11 12:17:

Såsom VM-programmet är upplagt är det nog ingen som dubblerar lång och sprint.
http://www.woc2013.fi/ssl/woc.nsf/sp?Open&cid=evenemanget
jj 2013-06-11 12:17 #5366

Svar till inlägg av Supporter, 2013-06-11 11:50:

Nu har ju damerna bara en löpare med stor chans för medalj på sprinten.
Hade gärna sett Helena eller Tove där.
Supporter 2013-06-11 11:50 #5365
Hel rätt att Emma kom med och att Filip blev reserv. Undrar om det är rätt att varken Tove eller Helena springer sprint.
http://www.orientering.se/Nyheter/EmmaJohanssontarsistaVM-platsen/
SG 2013-06-11 09:11 #5364

Svar till inlägg av Oskar, 2013-06-09 16:10:

Jag skulle gissa att det beror på att finska program sänds i flerljud, och att det är finska ljudet som är huvudljudet.
Hgb 2013-06-10 17:48 #5363
Har sverigelistan tagit sommarlov?
Oskar 2013-06-09 16:10 #5362
Någon som lyckas hitta NORT på YLE att se i efterhand med SVENSK kommentator? Just nu hittar jag bara finsk kommentering. (missade damloppet)

Herrloppet såg jag live med svensk kommentator. Bra produktion!!
kalle 2013-06-09 11:14 #5361
Orientering jag sett på TV sista tiden: Ena gången är det orientering inomhus med gasmask på. Den andra gången är det följa John på gator i Sigtuna. Vad får allmänheten för intryck av orientering tro? Inte att det är en skogssport i vart fall. Tror inte heller att det lockar fler utövare till vår sport.
Undrande 2013-06-08 21:58 #5360
Hur får man svensk ljud på sändingarna från Finland? Står att det ska refereras på både svenska och finska men lyckas inte få svensk ljud
ah 2013-06-08 16:54 #5359

Svar till inlägg av U, 2013-06-08 13:42:

Telefonen påstår att 1,65 MB använts inklusive uppladdning av resultat till Eventor. Då ingår även allt annat som telefonen vill göra i bakgrunden plus surf till Eventor för manuell kontroll att resultat och sträcktider var där. Sammanfattningsvis, växelpengstrafik.
U 2013-06-08 13:42 #5358

Svar till inlägg av ah, 2013-06-07 11:43:

Ja, det kan vara en bra idé att slå av Windows update...
Fredrik, Hellas 2013-06-08 12:43 #5357
Basset verkar dock ha blivit förvirrad av alla kontroller, så nu missar han att det är en "fjäril", stackarn.
Ylé! 2013-06-08 12:41 #5356
Idag verkar dom fått ordning på det så att det går att se utanför Finland:
http://arenan.yle.fi/tv/1942809/#/play

Startar snart.
Fredrik, Hellas 2013-06-08 12:37 #5355
Går det över huvud taget att bomma på dagens jaktstart i Nordic Tour? Ser ut som ett kontrollplock utan dess like, med massor av tydlig kontrollpunkter.
uffe 2013-06-07 17:02 #5354
Är ute på landstället på Rådmansö och har sett tävlingen live på svenska. Antennen mot Åland. Brukar se Jukola åxå.
EL 2013-06-07 15:56 #5353
Nu kan man se det men jag lyckas bara får det på finska...
Ahl 2013-06-07 14:30 #5352
Hjälper ju fan inte att vara irriterad, men FAN½
hello 2013-06-07 14:29 #5351
avgå alla?
NORT 2013-06-07 14:29 #5350
Det står på finska att programmet kommer att kunna ses på Internet först två timmar efter att TV-sändningen avslutats!
Damp 2013-06-07 14:13 #5349

Svar till inlägg av Anonym, 2013-06-07 14:07:

"Innehållet kan inte ses utanför Finland"
Jävla skit, avgå någon!
 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng