Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

Utskrifter Västra Götaland

Bo  2020-11-23 08:47
Finns det någon annan bra på utskrift av tävlingskartor i Västra Götaland än Kartsam? Kartsam ger så fula utskrifter.

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Nina. 2020-11-24 17:26 #11
All reklam är bra reklam, men om smygreklam var tanken finns det nog bättre reklam än påståenden om konstiga grönområden.

Softs lista med 3(?) företag med offset tryck
https://www.svenskorientering.se/Arrangera/kartfragor/Kartkontakter/Aktivaoffset-tryckerier/

Kanske lockar SOFT-certifierade kartutskrivare?
https://www.svenskorientering.se/Arrangera/kartfragor/Kartutskrifterochtryck/SOFT-certifieradekartutskrivare/
Bo 2020-11-24 14:38 #10
Va? Nä jag är absolut inget troll. Överklagar till hovorienterare.nurätten
Domarn 2020-11-23 22:49 #9

Svar till inlägg av Bo, 2020-11-23 22:44:

Ja men du.... då åker du i fängelset, direkt, utan att passera gå! TROLL!
Bo 2020-11-23 22:44 #8
Nej, har inte pratat med dem om det. Man vill ju inte gärna klaga... det känns så oförskämt
Domarn 2020-11-23 22:13 #7

Svar till inlägg av Bo, 2020-11-23 22:04:

Frikänd!

Har du fått nån förklaring av Kartsam då? Kanske kan de fixa det...?
Bo 2020-11-23 22:04 #6
Hej! Det jag menar är att färgerna tenderar att bli väldigt ojämna i kanterna på till exempel grönområden och vid större färgytor som t.ex. sjöar. Det är knappast varken snyggt rent estetiskt eller lämpligt ur läsbarhetssynpunkt
Domarn 2020-11-23 17:00 #5
Om inte "Bo" skrivit nåt innan kl 19 dömer domaren otvivelaktigt att hen är ett annonstroll. :=)
SM 2020-11-23 13:41 #4

Svar till inlägg av PS, 2020-11-23 12:32:

Jag börjar också misstänka det ;-)
PS 2020-11-23 12:32 #3

Svar till inlägg av SM, 2020-11-23 12:18:

Det kanske är någon som är ute efter smygreklam.
SM 2020-11-23 12:18 #2
Håller med PS, vad är du ute efter?
Vi har kört Kartsam i klubben sedan långt tillbaka och har aldrig haft några problem med "fula utskrifter".

Är du ute efter snygg grafik runt kartbilden för varje utsnitt eller vad är det du inte upplever som estetiskt med de utskrifter som Kartsam gör?
PS 2020-11-23 09:02 #1
De utskrifter jag har sett från Kartsam har sett bra ut så vad är det du är ute efter? Kan ju vara bra att veta om någon ska kunna tipsa om någon som är bättre.

Senast kommenterat

Måndag 22/6

07:27

-Arrangemangsreklam-

1099

 

Söndag 21/6
Lördag 20/6
Torsdag 18/6

08:05

Tävlingsavgifter

57

 

Onsdag 17/6

22:34

Jukola 2026

194

 

12:37

Jukola 2027

5

 

10:53

Jukola 2028

23

 

Tisdag 16/6
Söndag 14/6
Fredag 12/6
Onsdag 10/6
Söndag 7/6

20:55

Stafettligan

645

 

Torsdag 4/6

10:57

WC 2 Skara/Lidköping

161

 

Onsdag 3/6
Lördag 30/5
Fredag 29/5

15:13

O-ringen 2030-talet

20

 

Torsdag 28/5

23:02

Orienteringsstrumpor

12

 

Onsdag 27/5

12:45

OLGY 26

17

 

10:19

10Mila 2026

498

 

Måndag 25/5
Söndag 24/5
Lördag 23/5

19:43

TC nuförtiden

9

 

Fredag 22/5

11:13

JVM tester

88

 

Torsdag 21/5
Tisdag 19/5

21:44

Karantän

13

 

Måndag 18/5

14:43

SM Sprint 2026

31

 

Fredag 15/5
Söndag 10/5
Lördag 9/5
Fredag 8/5

23:44

10mila 2027

5

 

Onsdag 6/5

21:35

10Mila 2026 Webb-TV

39

 

Måndag 4/5

21:49

10mila-fantasy

16

 

14:57

AI 10mila

3

 

Fredag 1/5

07:32

WC1 2026

172

 

Onsdag 29/4

22:09

Kristihimmelsfärd

2

 



Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng