Visa inloggningsformulär
O-snack  

Aktuell tråd

O-Ringen Kolmården 2019

Henrik Boström  2018-10-27 10:02
Allt om O-Ringen Kolmården 2019.

Skriv ett inlägg

 

 

Skriv 1981 i rutan

 
 

Inlägg

Heia Ravinen 2019-07-29 08:56 #528

Svar till inlägg av W, 2019-07-28 20:13:

Här har vi alltså en som erkänner fusk direkt vid målgång. Det är för jävla dåligt av tävlingsledningen att inte agera. 80 000:- är mycket pengar. Starkt av Ruslan att erkänna sitt övertramp. I rätten hade det räckt som bevis.
En fundering 2019-07-29 08:31 #527

Svar till inlägg av Radiolyssnare, 2019-07-28 22:13:

Hade svensk fått samma hjälp om han frågat den hjälpsamme löparen var han var!? Säger en som inte har följt tidsdifferenser mm närmare
Förvånad? 2019-07-29 08:23 #526
Henrik, varför görs inget åt det uppenbara fusk Glebov gjorde?
naryM 2019-07-28 23:10 #525

Svar till inlägg av old, 2019-07-28 12:32:

Kan hålla med om att avslutningen på E3 i H55 inte var helt genomtänkt. Att jag gav betyget 4 på etapp 3 blev starkt färgat av de banor fick se efter min målgång.
H65K var en utav de banor som jag tyckte lite synd om, det är inte OK att lägga en gul/orange bana. Kan undra hur många tävlande i klassen som kollade en extra gång om de hade tagit rätt karta?
Vi använde 197 kontroller på E4 (lång) i 2014 års O-Ringen och det var egentligen ingen begränsning eller direktiv om hur många kontroller vi fick använda om jag minns rätt. Känner igen mig i Sören NP:s beskrivning med antalet besökare per kontroll och antal enheter.

Det var mycket petande uppifrån hur långt vi fick dra iväg starterna. De yngsta ska naturligtvis inte gå flera kilometer till start men ormsalva- och Suzuki-klasserna skulle definitivt få bättre terränglådor och banor med lite längre startväg.
Sedan undrar jag hur mycket man ser till helheten för alla klasser/färger för hela veckan totalt?
Banorna läggs ju med minst 1 års framförhållning så det är ju en enkel sak att samordna och jämföra etappernas färgdeklarationer. Bankontrollanterna ska vara ett fungerande bollplank.
Banorna ska provlöpas och vägvalssträckor ska finslipas.
Hehe 2019-07-28 22:41 #524

Svar till inlägg av Nina, 2019-07-28 22:38:

Thierry frågade om hjälp på O-ringen i Skåne.
Xxxx 2019-07-28 22:39 #523
Det här med att ha få TC/arenor, hur har det påverkat O-ringen? Känns som det blir en del kompromissande och är det 3 etapper från samma så ännu svårare. Förstår att det är ekonomiskt men också lite tråkigt, roligare om varje etapp är unik.
Nina 2019-07-28 22:38 #522

Svar till inlägg av Radiolyssnare, 2019-07-28 22:13:

Världslöpare i elitklass vet bättre. Det gör de. Jag lovar.
Tror du Tove eller Tierry inte vet att man inte får fråga var man är under loppet?
Slapphet 2019-07-28 22:30 #521
Givetvis ska man diskas om man så tydligt bryter mot reglerna, oavsett uppsåt. Hade inte ens varit någon diskussion i vilken annan seriös idrott som helst. Tråkigt men rättvist och framförallt ett måste om orienteringen faktiskt ska framstå som en riktig sport.
Radiolyssnare 2019-07-28 22:13 #520

Svar till inlägg av W, 2019-07-28 20:13:

Det skulle varit sportsligt om man skulle ha delat segern som man gjorde i D15 då den som startade som tvåa p g a arrangörsmiss kom iväg en minut för tidigt.
Att diska kan vara lite magstarkt då man inte vet hur mycket han tjänade på detta.
Han verkar också ha handlat i god tro eftersom han så öppet och helt utan skrupler sa detta i radio.
Ja, men det här är ju egentligen en storm i vattenglas och det är väl inte så viktigt vem som står som O-Ringen-segrare.
insider 2019-07-28 21:24 #519

Svar till inlägg av Nacka r, 2019-07-28 20:59:

Har också noterat det. Rymligt samvete kanske ingår i klubbkonceptet?
Nacka r 2019-07-28 20:59 #518

Svar till inlägg av W, 2019-07-28 20:13:

Inte första gången Ravinen bryter mot regler.. fuskarklubb
Falsk marknadsföring 2019-07-28 20:58 #517

Svar till inlägg av Sören NP, 2019-07-28 17:28:

Skriv då inte att det är svart om det uppenbarligen inte går att lägga svarta banor. Bättre att marknadsföra de kortare banorna i ”svart”nivå som orange som det var denna vecka.
Sören NP 2019-07-28 20:49 #516

Svar till inlägg av old, 2019-07-28 18:54:

De kontroller som har hög belastning är de som ligger nära mål där det inte går att lägga ut fler pga min 30 m mellan kontroller och 60 m mellan samma föremål. På etapp 1 var det cirka 5 kontroller som hade mer än 2000 besökare (max var ca 2500) och fyra av dessa hade dubbla enheter. En "medelkontroll" hade cirka 700 besökare eller en stämpling var 30 sekund ungefär så tycker belastningen förutom i slutet är rätt så ok ändå :-) För de som vill ha utmanande banor på O-ringen är så långt som möjligt ett bra grundtips, färre löpare i skogen och större chans att nå vildmarken då (ligger sällan nära etappmålet för ett O-ringen)!

Hoppas ni hade en trevlig vecka och ge gärna konstruktiva tips hur kommande O-ringen kan bli ännu bättre!
As Ocial 2019-07-28 20:26 #515

Svar till inlägg av W, 2019-07-28 20:13:

Ha, ha, ha, här får ni något att bita i!
Party! 2019-07-28 20:26 #514
Den enda riktiga besvikelsen var att man inte hörde O-Ringenlåten någon gång efter invigningen.
Per Sundberg 2019-07-28 20:24 #513
Begränsning till 220 rep 180 kontroller.? Min erfarenhet är att det går åt ca 150 kontroller för en tävling med 800 - 2000 deltagare. Och om det ska vara elitklasser behövs fler, eliten ska ju om möjligt inte kunna ha tur med andra löpare i klasser med mindre startdjup. Min bedömning är att elitklasser genererar 30 - 40 separata kontroller, 10, 12, U1, U2 och inskolning ca 30, motionsklasserna 3 - 6 ca 25. Och sen har vi resten som ska ha blå-svarta banor.
W 2019-07-28 20:13 #512
Avseende Glebovs hjälp av en klubbkamrat när han var vilsen, så var jag tvungen att själv gå in i Tävlingsreglerna. Där står under punkt 16.2:

16.2 Tävling på lika villkor
Otillåten fördel
Tävlande får inte försöka skaffa sig otillåten fördel. Det finns många exempel på vad som
menas med otillåten fördel, t ex ta del av banläggning på förhand, ta del av upplysningar från
tävlande som redan sprungit, fråga sig fram i skogen etc. Notera att det till och med är
förbjudet att försöka, trots att den utpekade inte får någon fördel av försöket.

Alltså, jag tror inte Glebov känner till att man inte kan fråga sig fram på den nivå som han borde befinna sig.

Har tävlingsledningen blundat för att han i direktsänd radio medger regelbrott?
Researcher 2019-07-28 19:50 #511
Ruslan Glebov namngav klubbkompisen som hjälpte honom när han var "vilse". Genom att jämföra deras banor och sträcktider är det troligt att det skedde på väg mot K3, när Ruslan lämnade stigen med 150 m kvar till kontrollen. Det syns tydligt att han inte har koll på var han lämnar stigen och håller låg hastighet innan han (troligen) får hjälpen och fortsätter rakt mot kontrollen i högre hastighet. Enligt sträcktiderna tappade han 1,5 min mot Emil Svensk på sträckan. Vad tidförlusten hade varit om Ruslan inte fått hjälpen är såklart svårt att spekulera kring, men avståndet till Emil Svensk var nere på 38 sek vid K14.
Radiolyssnare 2019-07-28 19:04 #510

Svar till inlägg av PK2, 2019-07-28 13:04:

Jaha, ja, då är det väl helt ok att Ruslan gör det också... (och alla andra).
old 2019-07-28 18:54 #509

Svar till inlägg av Sören NP, 2019-07-28 16:59:

Varför i hela fridens dagar finns den begränsningen i antal kontroller? Det är så dåligt att göra den begränsningen. Kan det vara annat än av bekvämlighetsskäl?
Tar för givet att det är AB som angett begränsningen. De är inne och pillar i för mycket detaljer. Överhuvudtaget blir det lätt så på stora arrangemang att icke kunniga i ämnet ska ha synpunkter och ge anvisningar.

Dels är 3000 besökare alldeles för mycket. Tycker att 1500 borde vara absolut max för skogskontroller. Dessutom är det inte logiskt att ha färre kontroller på medeldistans. Banorna där kräver ofta fler kontroller än på långdistans. När alla kontroller som krävs för enklare banor är borträknade blir det inte så många över till blåa och svarta banor.

Mest allvarligt är att det inte går att få rätt balanserade sträckor för alla banor då få kontroller används. Gissar att en stor del av banläggningen gjordes genom att sammanbinda de kontroller som redan fanns. Det är inte banläggning!

Man hör ofta att på en så stor tävling som O-ringen kan inte alla banor bli bra. Det är ett fullständigt feltänk! Om man någonsin i sitt banläggarliv ska lägga bra banor så är det ju när hundratals löpares nöje - på varje bana - är beroende av vad man åstadkommer.

Släpp banläggarna så fria som möjligt. Tar för givet att det är banläggarna som planerar starter, vätska, sjukvård m.m.

Långdistans ska ha mer fokus på vägval. Visst är det önskvärt med bra långa vägvalssträckor, men de är ofta svåra att hitta. Hittar man inte dessa är det mycket bättre att satsa på kortare bra vägvalssträckor - de är lättare att hitta - än sträckor som bara är långa! Såg för många av de senare på årets upplaga.
På banor över 10 km är kanske en dålig långsträcka inte så allvarlig men på banor under 5-6 km är de förödande.

Långdistansbanor måste anpassas till de terrängförutsättningar man har! Det går att lägga bra långdistansbanor utan särskilt långa sträckor. På ganska korta banor gör en långsträcka att det finns litet utrymme för variation i övrigt.
OBS att långsträckor inte är lika med vägvalssträckor och vice versa.
Per H 2019-07-28 17:30 #508

Svar till inlägg av Sören NP, 2019-07-28 16:59:

Sören NP>> Intressant och man förstår att det inte går att ha hur mycket kontroller som helst. Det går ju inte att ha liknande kontrollföremål för nära varandra t.ex.
Men 6000 besökare låter mycket, det är ju mer än 1 besökare var tredje sekund...
Sören NP 2019-07-28 17:28 #507
Och så lite om själva banläggningen: huvudfokus är självklart bästa möjliga banor i rätt svårighetsgrad, men styrs också av mycket annat som logistik (t.ex. starter, vätska, sjukvård), mark och vilt (känslig/skyddad natur, pga växter och djur, förbjudna områden, mer eller mindre positiva markägare) samt instruktioner i O-ringens uppdragsplan och distansernas särarter (lång = fokus på vägval och fysik, medel = fokus på teknisk orientering http://www.svenskorientering.se/tranatavla/tavlingsformerochdiscipliner/disciplinernassararter ). Jag tror många som springer korta banor skulle tycka det vore kul med mer medeldistanskaraktär även på långdistans, men det är alltså inte helt enligt riktlinjerna som banläggarna försöker följa efter bästa förmåga!
Per H 2019-07-28 17:26 #506
Jag sprang H35 Kort och tyckte inte det var något stort problem med banläggningen för mina banor även om det fanns vissa sträckor som kunde varit bättre. Många delar, speciellt E4 och E5 var jättebra. Däremot har jag sett en del andra banor som hamnat fel i svårighetsgrad eller känts lite som nödlösningar.

Men, som andra varit inne på: Jag tror det blev mindre bra att bara ha två arenor och dessutom dela upp områdena så skarpt. Det känns som det blev alldeles för många kompromisser för olika klassgrupper på olika etapper. Jag vet inte om det hade gått att få det att fungera genom att göra en "oskarp uppdelning" som Yngre veteran föreslår, men allra bäst hade varit att ha ytterligare en arena med två etapper. Dvs. en etapp i Finspång, två i Yxbacken och två någon annanstans (E3 var ingen höjdare, speciellt inte om man ser till banor för yngre och äldre)
Då tror jag banläggarna hade haft möjlighet att få till kanonbanor till alla. Nu blir slutbetyget för terräng och banor bra, men inte speciellt jämfört med andra O-ringen.

Tävlingsadministration verkar fungerat perfekt. Vätskestationer och vätskekontroller var också jättebra.

Tycker också att vissa delar kunde fungerat bättre.
Arenan i Yxbacken var inte så bra planerad och skyltad och bussningen fungerade ibland dåligt. Bussningen och fållor mm borde man kunnat justera när man märkte att det inte fungerade så bra.

Det är också tråkigt att det slarvades med en del små detaljer. Ett exempel: När man kom i mål på E5 låg tygmärkena i en stor hög på ett bord där man hade tömt ut en säck med märken. Inga skyltar eller funktionärer vid märkena. Visst, det är bara ett tygmärke och för många kanske inte viktigt. Men om O-ringen vill vårda sitt varumärke och visa att det betyder något att fullfölja alla etapper borde man dela ut märken lite snyggare genom att det hade stått personer och delat ut märkena till de som gick i mål.
Sören NP 2019-07-28 16:59 #505
Kul att ni diskuterar mycket om banor och har idéer på hur det kan bli ännu bättre i framtiden! Då jag varit med och gjort lite banor kan jag ge några korta svar. Max antal kontroller i dagsläget angivet till knappt 220 för lång och 180 för medeldistans på en etapp, dubbla enheter vid mer än ca 3000 besökare och ingen skogskontroll får ha mer än 6000 besökare. Alla XX-2 klasser fanns med från början i banläggningsarbetet (fanns XX-2 banor som inte användes i tävlingen).
Yngre veteran 2019-07-28 16:43 #504
Ännu ett utmärkt O-ringen avklarat! Instämmer dock att banor och terräng inte riktigt levde upp till förväntningarna i år. Jag läste inför Kolmården att med "noggrant utvalda terrängpartier väntar riktig orientering från start till mål!" Med utropstecken! Det här marknadsföringssamhället tar lite grann knäcken på en ibland men det är väl förstås svårt att formulera nya varianter av "de kortare banorna går i ett stigrikt närområde men de allra längsta banorna når orörd vildmarksterräng".

Det är lite lurigt med terränguppdelning för TC på samma plats i två tre dagar. Jag tycker att Öviks modell var bättre, där terrängen för E1 och E2 överlappdelade vid start och mål. Det känns lite som att den helt skarpa uppdelningen mellan E3 och E4 i Kolmården skedde på E3s bekostnad. Stråken blev lite fel för E3. Det blev mkt transport plus att vi fick gå ner i den brötiga sluttningen på slutet. Hade E3 också fått ta del av det flacka delen backen nerför Yxbacken hade säkert också alla H60 haft knän och hälsenor intakta.

Jag trodde också att E3s märkliga kartskärning vid Bagheeras start skulle få sin förklaring efter E4 men det förfaller mest ha varit ett grepp för att undvika överlapp mellan etapperna. Föreslår att Uppsala 2020 återgår till Öviks modell och vid behov anammar en lite lättsammare terränguppdelning mellan etapperna.
Hawkeye 2019-07-28 16:00 #503

Svar till inlägg av H60, 2019-07-28 15:34:

Vid O-ringen i Sälen hade man utbrutet mål ovanför den stora utförsbacken. Det fungerade bra.
madcap 2019-07-28 15:57 #502

Svar till inlägg av Svpm, 2019-07-28 12:36:

Man vill undvika att publicera preliminära resultat i Eventor och WinSplits, varför man väntar tills alla protester är behandlade. Det gäller även de fall (uppemot 30 per etapp) där man måste på att hämta in SI-enheter från skogen. Ta in enheterna påbörjas normalt kring 16, sen tar det en stund innan enheterna lästs av och resultatet kunnat fastställas. Först därefter laddas resultatet upp till Eventor. När det är gjort behövs handpåläggning från systemexpert för att sträcktiderna ska gå över till WinSplits, detta eftersom O-Ringens stora antal deltagare gör resultatfilen så stor att den fastnar på vägen.

Med det sagt så tycker jag 18-tiden är helt ok. Innan det finns ju preliminära tider och sträcktider i liveresultatsystemet.
H60 2019-07-28 15:34 #501
Måste vi ”äldre” ha så branta backar på slutet.
Det var inte speciellt kul att på etapp 3 och lite på 4 ta sig ner för den branta backen på slutet då knän protesterar mot detta.
Så klart att man kan ha backar som det var på etapp 5. Men försök att undvika dom där det blir bara löpning nedför.
Dom med onda hälsenor säger tyvärr samma sak.
Kortlöpare 2019-07-28 14:51 #500
Mitt intryck från kortklass var att våra banor i H45 kort 2 var sämre än i kort 1. Var det något man snabb fick lägga till på slutet när man märkte att man behövde en klass till? Tycker att dag 1 var bra. Dag två och tre för enkla banor trots områdena och framförallt dag 3 då H45K2 som någon tidigare påpekat måste varit o-ringens bottennapp. Dag fyra var också stiglöpning första halvan minst lika snabbt som rakt på, men sen en rolig avslutning. Dag 5 får 5 i betyg. Riktigt kul avslutning. Kanske en ide till kommande år att kortklasser upp till 50 har en start och kortklasser från 55 och uppåt har en annan?
Öh.. 2019-07-28 14:31 #499

Svar till inlägg av H40 , 2019-07-28 13:58:

En etapp förlängd medel hade inte skadat... O-ringen har haft lite som varumärke att försvara långdistansen som ju tappat mycket på nationella tävlingar till förmån för medeldistans, men om man lägger långdistanser som på E2 och E3 i år så kommer långdistans tappa ännu mer i popularitet.
H40 2019-07-28 13:58 #498
Kanske en ide att gå ifrån att 4 av 5 dagar ska vara långdistans iallafall för de områdena som fungerar bättre med fler kontroller? Det behöver ju inte vara antingen elller heĺler. Kan ju vara samma längd som idag men med fler kontroller där det gör orienteringen bättre.
Öh.. 2019-07-28 13:33 #497

Svar till inlägg av old, 2019-07-28 12:32:

Mycket bra sammanfattning av banläggning på O-ringen.

Speciellt E3 i år var väldigt frustrerande eftersom det fanns förutsättningar att lägga enormt mycket bättre banor. E2 gick det också att göra bättre banläggning, men eftersom det inte var ett jättebra område sved det inte lika mycket i orienterarhjärtat som E3.

Jag hade på E4 en mycket, mycket bra bana och terräng, men då hade jag över 4km och kom till områden som de flesta banor inte var i.
PK2 2019-07-28 13:04 #496

Svar till inlägg av Radiolyssnare, 2019-07-28 08:05:

Niggli gjorde samma sak på sista etappen i Örebro i ett grönområde
old 2019-07-28 12:41 #495

Svar till inlägg av madcap, 2019-07-28 12:02:

Det skulle vara intressant att veta varför WinSplits inte kommer upp samtidigt som resultaten kommer i Eventor.
Förresten, jag har visserligen en gammal mobil men jag har tidigare inte sett någon begränsning i vilka sidor som jag kan komma åt. Dock vägrade O-ringens resultatsida att dyka upp som annat än en blank sida.
Svpm 2019-07-28 12:36 #494

Svar till inlägg av madcap, 2019-07-28 12:02:

Kanske vid 18-tiden på kvällarna
old 2019-07-28 12:32 #493

Svar till inlägg av naryM , 2019-07-27 22:39:

Håller med om att det mesta var bra! MEN det som är viktigast för mig var inte så bra. Det är inte så kul att kritisera banläggning när man vet hur stort jobb det innebär, men det är hela organisationens ansvar inte bara banläggarnas.
Vet inte vilka kriterier du, naryM, har för betygsättning av banor eller om du bara hemfallit åt den svenska skolans betygsinflation.
Ta t.ex. din H55-bana dag 3: K1: Given väg- och stiglöpning till nära kontrollen. K2: Banans räddning. Bra långsträcka som landade i ett bra område. Att det var en sjöspets och en väg strax innan gjorde inte så mycket. K3: Löpning genom bra område till en kraftledning. K4: Grov löpning mot en stig som ledde till mossen vid kontrollen.K5: Lång sträcka. Visserligen löpning i terrängen men inget vägval och alla passerade väl vätskan på vändplatsen lite före kontrollen. Resten var ju rent uselt.
Du har gett en 4:a. Jag hade gett en 2:a. Min egen bana fick en 1:a trots att den inleddes med en långsträcka där det fanns vägval där man åtminstone fick hoppa mellan stigsystemen.

När man bedömer banläggningen måste man göra det utifrån terrängen. Mina egna banor fick godkänt på E 1, 2 och 4. Det var terrängen som inte uppfyllde förväntningarna. E 5 var riktigt bra. Terrängen var bättre och man såg att det var en, åtminstone för mig, känd banläggningsteoretiker som var inblandad.

En annan sak som påverkade orienteringsvärdet var att det verkade vara mycket stor belastning på många kontroller. naryM - t.ex. någon av dina kontroller 3 och 4 på E1 besöktes väl av nästan alla som landade i det området. Av kodnummer att döma användes få kontroller totalt. Då jag senast var inblandad användes 286 kontroller på etappen. Max 1200 besökare och det gällde i allmänhet kontroller mycket sent på banan eller kontroller på eller bredvid stigar.

Ytterligare faktor som påverkar banorna är fördelningen av klasser på starter. På vissa starter är det för stor spridning på längder och svårigheter. I vissa områden går det bra ändå, i andra kan det vara förödande. Nu låg i alla fall de allra äldsta på en ungdomsstart så de lite yngre veteranerna kunde skickas iväg lite längre bort. Så var inte fallet när jag var inblandad senast. Då kunde veteraner i kortklasser skickas iväg till ett intressant område, men inte veteraner i motsvarande huvudklasser.

Ett konstruktivt tips till O-ringen AB: Köp in tjänsten "teoretisk banrådgivning" om inte toppkompetensen finns i den lokala organisationen. Tror att det skulle vara den mest kostnadseffektiva förbättringen i hela O-ringenarrangemanget. Det finns att antal tillräckligt kompetenta personer i landet.

Har ibland när jag sprungit en dålig bana på en bra karta fått tanken att det hade varit roligare tvärtom. När det gäller kartritning är det självklart att köpa in tjänsten. Det borde vara självklart att förvissa sig om att även banläggningen håller hög/högsta klass.
madcap 2019-07-28 12:02 #492

Svar till inlägg av Svpm, 2019-07-27 07:05:

När har sträcktiderna synts i WinSplits, och när har du förväntat dig att se dem?
PZ 2019-07-28 11:31 #491

Svar till inlägg av Ulf, 2019-07-28 07:40:

Jag tycker nya resultatsidan är ett riktigt lyft. Snyggt att få in så mycket info i ett mobilt format även om man inte får ha ”feta fingrar” när man navigerar runt.
Jag tycker den är flexibel i navigationen även om den verkar bygga på att man navigerar framåt. Att gå bakåt funkar sämre och ibland är det lite oklart om tryck tar.
Men det är randanmärkningar, detta är en bra grund att bygga på.
Pröva att köra den gamla på mobil och ni kommer märka skillnaden.
Jaha 2019-07-28 08:49 #490
Första och andra etappen var inget vidare, tredje nära katastrof, och då tänker jag mest på banläggningen. Fjärde o femte höll måttet. Marknadsföring Kolmården var missvisande. De höga förväntningarna infriades inte alls. Summering: efter två toppOringar blev det nu platt fall.
Radiolyssnare 2019-07-28 08:05 #489

Svar till inlägg av T, 2019-07-27 23:36:

Uppmärksammade det också. Konstigt att det hittills har varit så tyst om detta speciellt i detta forum eftersom det finns en tråd som handlar om detta: http://orienterare.nu/t/2159
Undrar om Ruslan vet om reglerna eftersom han helt utan betänkligheter sa detta. Han t o m sa att den han frågade skulle ha del i segern :)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 17

Senast kommenterat

Tisdag 20/10

23:19

10Mila 2021

22

 

Måndag 19/10

17:14

Sm-sprint

53

 

Lördag 17/10
Fredag 16/10

15:11

SM 2020

651

 

11:08

Bästa startklockan?

35

 

08:30

App startklocka

2

 

Torsdag 15/10

23:07

Sverigelistan 2020

497

 

16:53

USM sprint?

5

 

Onsdag 14/10
Måndag 12/10
Söndag 11/10
Lördag 10/10

10:38

Köpråd tumkompass

45

 

Onsdag 7/10

15:08

OLGYs framtid?

94

 

Torsdag 1/10

16:58

Eventor nere igen...

351

 

Onsdag 30/9

21:19

Tumkompass Silva

31

 

Måndag 28/9

22:15

Skogsmål

32

 

11:22

RÄDDA DINA PENGAR

253

 

07:10

Prestationspriset

50

 

Lördag 26/9
Onsdag 23/9

13:07

-Arrangemangsreklam-

742

 

Måndag 21/9

23:40

Rita kartor i regn

18

 

Lördag 19/9
Fredag 18/9
Torsdag 17/9
Onsdag 16/9

18:29

Vildsvin

17

 

13:09

Formtoppning

15

 

Måndag 14/9

17:21

Orienteringsskor

77

 

Söndag 13/9

22:22

Silly Season 2020

365

 

Torsdag 10/9
Onsdag 9/9
Torsdag 3/9
Tisdag 1/9
Torsdag 27/8
Tisdag 25/8
Måndag 24/8


Arkiv

 
 
 

Logga in på Orienterare.nuStäng