En del i profilen är en ny logotyp som ska täcka in alla fyra orienteringsgrenar. Man har också lanserat en ny hemsida. Med begreppet svensk orientering är det tydligt att man önskar ge rörelsen ett gemensamt ansikte.
- Vi har jobbat med den nya grafiska profilen under två år och visade upp den redan på ordförandekonferensen i fjol för att ta del av distriktens synpunkter. Det känns bra att kunna samla våra fyra grenar under en identitet som passar orienteringssporten vare sig man springer, går, cyklar eller åker skidor, säger förbundschef Susanne Söderholm på orientering.se.
Den nya hemsidan hoppas man ska kunna innebära besparingar på utvecklingskostnader i framtiden eftersom den bygger på en s k standardsida i IdrottOnline och inte, som den tidigare hemsidan gjorde, en anpassad sida som förbunden har fått betala pengar för. Riksidrottsförbundet själva har också gått över till en standardsida.
En person som har tyckt till via twitter är Anton Östlin, som också är grafisk formgivare, han skriver följande:
Vad tycker du om den nya profilen? Skriv ett par rader nedan.